Of we Reinbouw konden helpen om zichzelf beter te laten zien. Uiteraard! Samen met Reinbouw ontdekten we dat het bedrijf inmiddels al meer dan 65 jaar bouwt op mensen. Op haar eigen nuchtere vakmensen, op haar partners waarvoor de deur altijd openstaat en op de mensen die de gebouwen zullen gaan gebruiken. De mensen van Reinbouw vormden daarom de basis van de positionering die we eind 2016 voor ze ontwikkelden. Op dat fundament bouwen we momenteel samen verder aan de communicatie van Reinbouw.

POSTITIONERING

Uit een stevige interne en externe analyse destilleerden we de merkwaarden van het familiebedrijf. Solide, vernieuwend, nuchter en toegankelijk. Dat is Reinbouw. Deze merkwaarden vertaalden we naar een krachtige positionering: Reinbouw bouwt op mensen. Een positionering die ook nu, drie jaar later, nog steeds als stevige kapstok voor alle communicatie dient. Een herkenbaar fotografie-concept met de Reinbouw-mensen vormt de hoofdlijn door alle communicatiemiddelen.

Begin 2017 presenteerde Reinbouw haar eerste communicatiemiddelen in de nieuwe look. Een website, visitekaartjes, briefpapier, vacatures, social media, signing, schrijfblokken, geschenken, banners en meer. Een lijn die we ook vandaag nog volop samen voortzetten. Met onze Profilers desk staan we altijd klaar voor het communicatieteam van Reinbouw, zodat we samen snel kunnen schakelen.

PROJECTCOMMUNICATIE

Naast projecten in opdracht van woningcorporaties, ontwikkelt Reinbouw ook eigen projecten. Gezellige woonwijken zoals de Bem in Zevenaar en markante complexen zoals Transzoom in Arnhem. Projecten als deze krijgen allen hun eigen naam, positionering, look en communicatiemiddelen. Leuke, intensieve trajecten waarin we de projectlocaties persoonlijk bezoeken, mensen op straat interviewen, fotografie coördineren en meedenken over de naamgeving. Samen ontwikkelen we campagnes met brochures, websites, bouwtekeningen, contracten, advertenties, rolbanners, Facebook-pagina’s en spandoeken voor de verkoop van de woningen. Bekijk hier een voorbeeld van een van deze projecten.

Zoals Profilers soms meedoet aan pitches, kan een bouwbedrijf zich inschrijven voor tenders. Een tender is een aanbestedingsprocedure waarmee Reinbouw grote projecten kan binnenhalen. De selectie geschiedt onder andere op prijs, looks, bouwkwaliteit en aanpak. De manier waarop Reinbouw tijdens de bouw met omwonenden en toekomstige bewoners omgaat, de samenwerking met de opdrachtgever; het speelt allemaal een rol bij de selectie. Regelmatig mogen we Reinbouw helpen om zichzelf en haar aanpak aan potentiele opdrachtgevers te laten zien. Wat zijn we trots als we zo’n opdracht vervolgens “samen” binnenhalen!