Project omschrijving

De situatie

Op Het Hopveld in Zutphen gaat Reinbouw 14 duurzame gasloze en circulaire woningen bouwen. Het wordt een bijzondere plek waar de nieuwbouw van Leesten-Oost langzaam overgaat in weidse landerijen. Er is een concept ontworpen met drie karakteristieke Gelderse woningtypen als basis: Het Hophuis, Het Ketelhuis en Het Bottelhuis. De toekomstige bewoners kunnen de woningen zelf naar wens op een kavel plaatsen, indelen en afwerken.

De vraag

Wij zijn gevraagd alle projectcommunicatie voor Het Hopveld te realiseren.

Het resultaat

In de vijftiende eeuw verbouwden boeren op de locatie van Het Hopveld het hop voor lokale bierbrouwerijen. Vanuit die gedachte én de ruimte die toekomstige bewoners krijgen met de kavelkeuze en afwerking, is de pay-off ‘Natuurlijk, leven in de brouwerij’ ontstaan. We hebben een huisstijl ontwikkeld en mochten zelf de nieuwbouwwijk in om de tekst voor de brochure te kunnen schrijven. Deze basis komt terug in alle uitingen: op de website www.hethopveld.nl, in de verkoopbrochure, op het bouwdoek, op de Facebookpagina en in de advertentiecampagne op Facebook. Ook mochten we een duurzaamheidspaspoort ontwikkelen. Hierin vinden kopers welke duurzame stappen ze al hebben gezet met de aankoop van de woning en ontdekken ze dat hun nieuwe huis vol potentie zit om in de toekomst duurzame keuzes te blijven maken. Donderdag 16 juli 2020 is het nieuwbouwproject in de verkoop gegaan!