Project Description

In 2016 werden we benaderd door Reinbouw, omdat een eenduidig gedachtegoed en eenduidige uitstraling in communicatie ontbraken. Vanaf dat moment zijn we samen gaan bouwen aan alle communicatie voor Reinbouw.

ONTDEK

De onderscheidende factor

Ons Reinbouw-avontuur begon met een praktische interne en externe analyse. We voerden gesprekken met medewerkers en relaties en deden deskresearch. Alle data resulteerde in een scherpe positionering met de merkwaarden solide, vernieuwend, nuchter en toegankelijk.

VERTAAL

Reinbouw bouwt op mensen

De kernwaarden werden vertaald in de pay-off Reinbouw bouwt op mensen. De belofte verwijst naar het fundament van de gespecialiseerde competenties van Reinbouwers. Hun praktische vakmanschap, nuchtere aanpakkersmentaliteit, solide ervaring, vernieuwende visie en gedreven betrokkenheid, maar ook de open samenwerking met andere vakmensen, maken Reinbouw bijzonder. De belofte werd ontwikkeld in een sterk beeldconcept, waarin Reinbouwers letterlijk in beeld worden gebracht. Altijd zijn het echte situaties, waarbij één persoon in de camera kijkt. De fotografie-stijl met de verdere Reinbouw-blauwe vormgeving zijn inmiddels volledig ingeburgerd in de drie Reinbouw-vestigingen.

ORGANISEER EN DEEL

Uitgebreide mediamiddelenmix

Op basis van een strategisch communicatieplan zijn tot nu toe diverse communicatiemiddelen uitgewerkt en ingezet. Van website en nieuwsbrief tot allerlei huisstijlitems. Ook hebben we samen de social media-kanalen een flinke boost gegeven en mogen we Reinbouw regelmatig ondersteunen bij de voorbereiding & samenstelling van tenders.

LAAD

Samen bouwen aan communicatie

Reinbouw maakt gebruik van onze Profilers Desk waarmee we continu voor ze klaarstaan. Hiermee zorgen we er samen voor dat Reinbouw in beeld blijft. Regelmatig ontwikkelen we daarom nieuwe middelen, zowel voor corporate communicatie, projectcommunicatie als tenders.