Project omschrijving

De situatie

In Nederland is de BV Corkplay opgericht. Corkplay vermarkt het product van Corkeen. Het gaat hier om valbeveiligingssystemen voor speeltuinen. Dit product bestaat bijna enkel uit kurk en is hiermee 90% milieubewuster dan de rubberen matten die nu gebruikt worden.

De vraag

Kunnen jullie een logo of beeldmerk met een bijbehorende huisstijl voor Corkplay creëren? Hierbij is het belangrijk om de stijl en het gevoel van Corkeen Zweden als uitgangspunt te nemen. Op deze manier blijft het herkenbaar. Daarnaast is het belangrijk om te benadrukken dat Corkplay de exclusieve distributeur is van Corkeen in Nederland en Nordrhein Westfalen.

Het resultaat

De positioneringsfeiten hebben we na een gesprek, met een strategische insteek, vertaald naar een no-nonsense concept met een nieuw logo, pay-off en een vorm die zegt waar het op staat. De kleur en vormen refereren aan het kurkproduct. En door het gebruik van de pay-off 'Official representative of Corkeen' benadrukken we dat Corkplay meer is dan een distributeur.