Project omschrijving

Alcedo

De situatie

Alcedo is ambitieus en zet in op groei, maar wil wel trouw blijven aan haar roots. Zeventien jaar lang focuste het bedrijf zich vooral op het leveren van goed werk. En met succes. Met een team van vakmensen bieden ze gedegen advies over bouwlawaai, brandveiligheid, trilling, risico’s en meer.

De vraag

“Laat de wereld maar wat meer Alcedo zien!” Dit advies van een HR-consultant was de aanzet tot de nieuwe positionering van het Twentse adviesbureau Alcedo, waaraan wij onze bijdrage mochten leveren.

Het resultaat

We mochten bij Alcedo het hele ProfilersPad doorlopen. Aan de hand van gesprekken met medewerkers, interviews met klanten en onderzoek van de markt, ontdekten we dat Alcedo uitblinkt in to the point advies. Door het team actief bij de herpositionering te betrekken, werd het een project van het hele bedrijf. Het resultaat is daardoor geen opgelegd stukje reclame, maar iets dat echt van binnenuit komt. De positioneringsfeiten uit de strategische sessie vertaalden we naar een speels concept met een logo, een pay-off, een beeldconcept, een tekstconcept en een nieuwe look die past bij de no-nonsense aanpak van het bedrijf. Frisse, vrolijke kleuren, eerlijke vormen zonder poespas en een krachtige belofte die zegt waar het op staat: Geen gedoe. Graag gedaan. De puntkomma benadrukt de ruimte die er altijd blijft voor een vervolg in de samenwerking. Bij Alcedo stopt de relatie niet na het afsluiten van het project.