Project omschrijving

De situatie

Al meer dan 65 jaar is Agelink Uitvaart een begrip in de Achterhoek. Agelink zorgt waar nodig en ondersteunt waar mogelijk, zodat ieder afscheid een persoonlijk karakter krijgt. Uit liefde voor het leven, juist op een moment dat het leven zo ingrijpend verandert.

De vraag

Op het moment dat wij in contact kwamen met Agelink, bleek een groot deel van de doelgroep van Agelink de naam en het logo te (her)kennen. Echter waren er maar weinig mensen die konden omschrijven waarin de organisatie uitblinkt. Ondanks een mooie positionering 'uit liefde', had Agelink nog geen sterke onderscheidende positie gekregen. De vraag aan Profilers was dan ook of wij daar verandering in konden brengen.

Het resultaat

Uit strategische sessies konden we concluderen dat de huidige belofte 'uit liefde' concrete inhoudelijke voordelen mist waarmee Agelink zich op inhoud kan onderscheiden van haar vele concurrenten. Agelink moet worden neerzetten als een professionele organisatie die je alle zorg en werk uit handen neemt. Met 70 jaar ervaring kun je volledig op ze bouwen en vertrouwen. Het zit goed, dat voel je en dat geeft rust. De pay-off die we ontwikkelden is 'Rust en Ruimte'. Daarnaast gaven we een vertaalslag aan het logo en de huisstijl met de daarbij behorende middelen en corporate uitstraling.