Je ziet zelf niet hoe bijzonder je bent

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet…

Michael Treacy en Fred Wiersma pleiten voor het belang van het nummer één zijn in je markt. Je hebt als organisatie de mogelijkheid om je op drie fronten te onderscheiden, te weten Product Leadership, Operational Excellence of Customer Intimacy en daar doe je je voordeel mee. In de huidige tijd is het de vraag of je als MKB-organisatie die keus nog wel hebt. Is het niet zo dat, door de samenklontering van bedrijven en organisaties op alle fronten, grote organisatie ontstaan die door hun omvang logischerwijs de eerste twee disciplines wegkapen? Ben je daardoor als kleinere MKB-organisatie niet altijd aangewezen op de derde, die van Customer Intimacy? In het kort gezegd, het dicht bij de klant staan. De klik hebben met de klant. Dat is de beste garantie voor een levenslange klantwaarde.

Als organisatie heb je vaak een goed beeld van je doelgroepen en voor wie je wilt werken. Je houdt ook je concurrenten in de gaten, maar hoe goed is het beeld dat je van jezelf hebt? Dingen die voor jezelf gewoon zijn, kunnen voor een ander van bijzondere betekenis zijn. Dat willen we graag weten, niet zozeer wat je als organisatie zegt, maar vooral ook wat je doet. Hoe je organisatie handelt. Door gesprekken achterhalen we dat en op dit stevige fundament bouwen we de communicatie. Communicatie die haar wortels heeft in de organisatie. Communicatie in de juiste vorm en de juiste toon. Communicatie die echt is en bij je past. En dat noemen we dus ‘de Kracht van Echt.’