The sexiest WC on earth

    Dagelijks bedenken we bij Profilers doeltreffende manieren om merken in de spotlights te zetten. Verrassende campagnes, pakkende teksten, grensverleggende branding… We zijn er heerlijk druk mee. And we love it!

    In onze vrije tijd laden we onze creatieve breinen weer op. We geven ze de rust die ze nodig hebben en vullen ze met nieuwe inzichten en ideeën. Energie en inspiratie die onze raderen laten draaien en ons helpen bij het creëren van gave communicatieconcepten!

    The sexiest WC on earthOp vakantie in Portugal vond ik mijn dosis inspiratie op een openbaar toilet. Inderdaad. Een openbaar toilet. Niet op zo’n viezig wc’tje ergens weggestopt in een smoezelig zijstraatje; nee, op “the sexiest WC on earth”, dat met een bord aan een historisch gebouw werd aangekondigd. Getriggerd door de belofte en de vormgeving van de signing, betaalde ik braaf de gevraagde euro voor het toiletbezoekje.

    Wat ik vond was merkbeleving… Intens blijmakende merkbeleving… De ruimte bleek gehuurd door wc-papiermerk Renova dat daar haar campagne “the sexiest paper on earth” laadde. En niet zonder succes. De funky gele wasbakken, de hippe muziek, de grote houten toiletten waarin je je voor een paar minuutjes in je eigen stukje Lissabon Boekwaande…het droeg maximaal bij aan mijn groeiende enthousiasme over het merk Renova. Op de wanden werden, naast de felgekleurde rollen toiletpapier, ook de foto’s van Renova’s nieuwste campagne gepresenteerd. Een geweldig contrast van goedgevormde halfnaakte lijven van professionele dansers met de ruwe, industriële machines in de Renova fabriek. Yup. Indeed the most sexy WC die ik so far op deze aarde gevonden heb. Lyrisch geïnspireerd door de branding van het merk, kocht ik bij vertrek het campagneboek in de Renova merchandise shop. There and then werd ik officieel fan van de wc-papier fabrikant!

    Als je mensen je merk kunt laten vóelen, erváren, dan krijgt je merk haar eigen unieke plekje in het hoofd van je doelgroep. Een afgezonderd plekje van al die andere aanbieders, een plekje waar je goed blijft hangen. Renova doet dat. Met haar (gewaagde) merkbeleving geeft Renova een enorme meerwaarde aan een doorgaans puur low-interest product. Een meerwaarde die Page en Lotus niet hebben. In de supermarkt vindt de Renova-fan een schap vol gewoon wc-papier, maar slechts één merk met “séxy wc-papier”. Take your pick! Het onderstrepen van de eigenschap die jou anders maakt dan al die andere bedrijven die hetzelfde doen, dát is de kracht van communicatie!

    Voor mij is het (strategisch) vinden en creatief tot leven brengen van die unieke merkwaarde het mooiste stuk van ons geweldige vak! Ik kan niet wachten om over twee weken aan de slag te gaan met alle energie en inspiratie die ik deze vakantie verzamel als bagage!

    Tot maandag de 29e!

    Els