Meegesleept in de wereld van vakmensen

    “Nee, joh; de bureaukant is helemaal niks voor mij”; antwoordde ik nog geen jaar geleden resoluut toen gevraagd werd of ik mijn communicatiefunctie aan de bedrijfskant ooit zou verruilen voor een baan bij een reclamebureau. De twee bedrijven waarvoor ik destijds werkte, waren na jaren een stuk van mezelf geworden. Ik kende de producten en markten en had een enorme passie voor beide merken. Die passie, die in mijn optiek het verschil maakt tussen prima communicatie en geweldige communicatie, ervaar je alleen als je middenin het bedrijf staat, daar was ik écht van overtuigd. Totdat ik inmiddels bijna een jaar geleden toch die overstap naar de bureaukant maakte en bij Profilers Communicatie in dienst kwam…

    Meegesleept in passie
    Toen ik een vriendin laatst, waarschijnlijk tot vervelens toe, onder het genot van een wijntje stap voor stap uitlegde hoe de metalen draden in metaalgaas geproduceerd worden, landde het. Het kan wel degelijk. Je kan absoluut een passie ontwikkelen voor een merk dat niet je eigen merk is. Doordat we bij Profilers volop ruimte krijgen om ons te verdiepen in de wereld van onze klant, worden we er volop aan blootgesteld: de aanstekelijke passie van vakmensen. Een kweker die in zijn kas trots zijn zelfontwikkelde plantenpootsysteem demonstreert, een zorgmedewerkster die vertelt hoe gelukkig een simpele glimlach van haar dementerende cliënt haar maakt, een verkoopleidster die me trots voorstelt aan de hypermoderne robots in haar plaatwerkfabriek, een bevlogen directeur die vol overtuiging aankondigt hoe hij de cateringmarkt op kop zal gaan zetten; daarin word je meegesleept. Meegesleept in de wereld van de klant. Dus aan mijn jarenlange passie voor carrosseriebouw, duurzame klimaattechniek en de uitvaartbranche, kan ik vandaag ook een stevige hartstocht voor zorg, metaalgaas, cateringservices, duurzame verlichting, vaste planten, doseermachines, plaatwerk en re-integratie toevoegen. Hoe mooi kan een vak zijn?

    Van buiten naar binnen
    Een tweede verschil dat ik ontdekte, is dat het in een adviserende rol verhelderend werkt om juist eens níet middenin het merk te zitten, maar er op een overzichtelijke afstand en met de juiste kennis naar te kunnen kijken. Van buiten naar binnen, zoals ook de doelgroep dat doet. Die objectiviteit geeft praktische en verhelderende inzichten waar de opdrachtgever wat aan heeft. Zodra je die inzichten vermengt met de diepgaande product-, markt- en bedrijfskennis van de opdrachtgever, kom je samen tot opmerkelijke resultaten. Resultaten die inhoudelijk kloppen én de doelgroep raken!

    Heb jij een passie?
    Elke dag meegesleept worden in de passie van supergave opdrachtgevers en vervolgens ook nog eens helemaal los mogen gaan met creatieve communicatieconcepten voor dat merk… Die bureaukant, die is eigenlijk helemaal zo gek nog niet! Heb jij ook zo’n gave passie waarin je me mee wil slepen? Bel of mail me gerust eens voor een afspraak op 0314 – 368 200!

    Els Legters
    Communicatiespecialist