Er is iets veranderd

    Toen we in september 2001 met Profilers Communicatie begonnen, luidde de kop van onze advertentie: ‘® verandert iets’. Noem het voorspellend, of gewoon een beetje pretentieus, maar die verandering, die kwám er. Sterker nog, wat is er nu, bijna vijftien jaar later, eigenlijk níet veranderd? De wereld staat op zijn kop; vertrouwde waarden wankelen, basale levensbehoeften als veiligheid en zekerheid zijn ineens niet meer zo vanzelfsprekend.

    Als ik verder lees in die bewuste advertentie van toen, dan kom ik ook de zin ‘Waar het uiteindelijk om gaat, is het aangaan van de dialoog’ tegen. De dialoog tussen mensen is nog altijd de essentie van ons bedrijf; de rode draad van ons mooie vak, maar tegelijkertijd ook precies wat de wereld om ons heen nu lijkt te missen. De dialoog… Communiceer met elkaar; praat, schrijf, creëer en visualiseer, maar vergeet vooral niet om ook naar elkaar te luisteren; voor de visies en gevoelens van anderen open te staan. Alleen met die wisselwerking komen we samen verder.

    Binnen Profilers verzorgen we de dialoog nu, anno 2015, met modernere middelen, andere mensen en daardoor met een hernieuwde attitude. Met maar liefst vier vrouwen in ons zeskoppige team, zijn we vandaag minder masculien, meer feminien. Een verandering die resulteerde in het boek ‘Vrouwen bluffen niet’, dat plagend door een van de vier communicatiespecialistes op mijn bureau werd gelegd. Maar bovenal is het een verandering die onze dienstbaarheid en menselijkheid vergrootte. Een sterke basis waarmee we nóg dichter bij onze klant staan, waarmee we ons nóg beter in onze opdrachtgever en haar doelgroepen kunnen verplaatsen. Bij zo’n intensieve samenwerking voelen we ons goed. En dat is waar het om draait; een goed gevoel. Een goed gevoel bij wat je doet, hoe je dat doet en met wie je dat doet.

    Paul Eggink